Datos personales

lunes, 7 de diciembre de 2009

El fet Comunicatiu

Aprendre i créixer Bosch, E
Aquest text fet per E. Bosch el que ens intenta dir que hi ha una gran importància aprendre per aprendre hi ha créixer.
Ens posen un petit exemple que es el següent: per un nen aprendre a llegir significa per a ells que ja són grans, senten una mena de llibertat, de poder expressar per escrit tot allò que tenen dins, ara ja no són només els pares els que llegeixen, sinó que ara els petits també ho poden fer. Ara poden gaudir d’una lectura, no només es guien per els dibuixos que poden sortir, sinó que darrera hi ha un text que saben que hi ha més informació.

Per altre banda el que ens explica en aquest capítol es la confiança que pot tenir el mestre amb l’alumne, i les tècniques que pot utilitzar per motivar als infants perquè puguin anant aprenent.
En tercer lloc ens tornen a fer referència a la lectura en veu alta, la importància que te llegir en veu alta perquè li dones mes èmfasi al que estàs llegint i sembla que ho estiguis visques tu mateix.



Escoltar i sentir Torralba, F
En aquest text el que ens fa referència és a escoltar.
Ens fa una clara diferenciació entre escoltar i sentir. Nosaltres podem escoltar a qui nosaltres creiem que tenim que escoltar, per tant és totalment amb intenció de sapiguer el que diu i comprendre-ho. Dit això podem dir que l’escolta és sempre selectiva.
L’escolta et demana que facis un esforç i concentració per poder captar el que et diuen, és diu que l’escolta es un pas previ per poder parlar.
En canvi sentir és un acte que no te cap intenció de sapiguer el que diuen.
Per exemple quan sentim que parlen o quan sentim un so, ho sentim perquè està regit per els nostres sentits externs però no tenim intensió de sapiguer de que parlen aquella conversa que se sent de fons.



Un tramvia anomenat text Pagès,V
En aquest text el que ens vol fer referència es la importància que te l’escriptura, cosa que ens diferencia de la resta dels animals.
Tots nosaltres al llarg del dia veiem que gairebé tot el que ens volen comunicar es a través de escrits, missatges, textos... i per tant és molt important tenir en compte el procés de comunicació.
Des de petits ens han involucrat que el procés de comunicació el componia en:
  • L’emisor: Es aquella persona que escriu, i fa arribar el missatge.

  • Missatge: Es el que es vol comunicar.

  • Receptor: El qui rep el missatge enviat per l’emissor.
  • Text: Les circumstancies que envolten al text(context).
Cal dir que un mateix missatge pot ser interpretat de diferents maneres, tot depenent del context en el que estigui.
Aquest text ens el han presentat amb l’exemple de l’escassetat d’aigua que hi ha.




Fer silenci Torralba, F
Aquest text el que fa referència es en el silenci com diu en el text.
Podem dir que hi ha dos classes de silenci; el silenci que s’ha de fer físicament és a dir cal que callem per poder escoltar el que l’altre persona ens vol dir i informar.
I el silenci interior, aquest silenci és una mica més especial, s’ha de deixar la ment en blanc per rebre l’ informació que ens estan transmeten i no tenir pensament que ens poden fer confondre.






Una imatge val més que mil paraules Tusón, J
Aquest text el que ens vol dir és que de vegades val ens transmet més informació una imatge que no pas que tu expliquin.
De vegades ens es més fàcil deduir el que és un dibuix i sapiguer el que ens volen dir que no pas que ens ho expliquin verbalment.
Un dels exemples que és van dir a classe és que si vas amb cotxe i veus un dibuix de un llit i de distància 30 kilòmetres, automàticament saps que a tans kilòmetres hi ha un establiment per poder dormir. Si això ho poessin en lletres doncs seria un gran perill perquè això comportaria distracció.
Per tant ens és més còmode i més fàcil poder veure imatges abans que escrits.

No hay comentarios:

Publicar un comentario