Datos personales

sábado, 5 de diciembre de 2009

5/12/2009



Hi ha diverses tipologies per fer un bon us de l’ordinador per aprendre.
Cada tipologia es correspon amb una concepció psicopedagògica de l’aprenentatge, i per tant cada tipologia comporta diferencies en els rols del mestre i de l’alumne.
Per tant en aquesta sessió que continua sent la 10 doncs relacionarem els programes anteriors ( Word, Crayon physics, Zona clic, Logos). Amb la concepció psicopedagògica que li corresponen.
La metàfora tutorial: l’ordinador com a tutor això correspondria amb el programa de Zona clic, ja que l’ordinador fa de mestre.
La metàfora de la construcción: l’ordinador com a alumne correspondria amb el programa de Logo, ja que l’ordinador es l’alumne, i l’aprenent fa de mestre ja que executa lo que li dic des de el pc. Per tant es un tipus d’assaig error.
La metàfora del laboratori: l’ordinador com a simulador correspondria amb el programa de Crayon Phisics. És un aprenentatge com a descobriment.
La metàfora de la caixa d’eines: l’ordinador com a eina correspondria amb el programa del Word ja que si treballem amb aquest programa doncs ens ho fa més senzill i no fa faltar fer bona cal•ligrafia. El Word ens corregeix les faltes d’ortografia.

No hay comentarios:

Publicar un comentario