Datos personales

lunes, 23 de noviembre de 2009

Cibernàrium

Hola a tots, desprès de una setmana d’activitats extraordinàries en les escoles, casals, conferències...Doncs he decidit començar per posar una mica el que van explicar en la conferència del cibernàrium.Abans de tot cal dir que el cibernàrium és un centre de alfabetització i captació digital. Que forma part de la Barcelona activa.

Hi ha tres línies d’activitats:
  1. 1) Inicia’t a internet
  2. 2) Creix amb internet (activitats de alfabetització)
  3. 3) Itineraris de formació

El model de formació està subdividit en:

* Càpsules de curta durada (de una a quatre hores)

* Flexibilitat horària

* Possibilitat de repetir alguna càpsula

Això de càpsula ens referim a les diferents activitats que es poden realitzar. En aquests moments hi ha al voltant de 82 activitats diferents. Ja que aquestes activitats no sempre son les mateixes, ja que les actualitzen cada trimestre.

Si donem una mica de percentatges i xifres podem dir que en el any 2008 en aquestes activitats van participar vora de 60.000 persones. I el qual el 56% eren dones.En aquestes activitats podem veure que participant gent de totes les edats. Ja que a Barcelona hi ha un gran percentatge de gent que encara no té els nivells bàsics de competència de informació.També cal dir que per poder-te inscriure’t en alguna d’aquestes càpsules doncs et donen diferents opcions per poder-ho fer, com per exemple a través del telèfon, personalment o per internet.

També el que ens explica és que a través d’internet podem obtenir una gran quantitat de mentides, hi ha una gran quantitat també de bitàcoles (terme treballat a la universitat), hi ha una revolució del periodisme ciutadà, i això te una part positiva i una altre negativa. La part positiva és que tots poden informar, i això és un punt a favor ja que ens podem assabentar de més coses que poden passar.Però la part negativa es que com tots poden informar doncs pot haver alguna que altre informació que no sigui certa.

També el que ens varen ensenyar va ser el concepte de web 1.0 i web 2.0 (un altre concepte treballat a classe) i el que van fer va ser una breu comparació del que era una web i el que era una altre.

Com per exemple que la web 2.0 ens obliga a:

  • Veure
  • Escoltar
  • Llegir
  • Escriure
  • Gestionar
  • Innova

Al final de aquesta conferencia el que varem fer va ser un debat de; Com tindria que ser el professor del futurEn aquest debat va haver força intervencions, en les quals casi totes abocaven a una resposta de que un mestre tenia que tenir totes les competències dites anteriorment( veure, escoltar...)

Dit tot això cal dir que el cibernàrium no fa la competència a cap empresa.I també cal destacar que cada vegada hi ha una demanda més forta de noves tecnologies.

Salutacions.

No hay comentarios:

Publicar un comentario